SSS

Sıkça Sorulan Sorular

Q: Yakında bir konferans için başka bir ülkeye gideceğim. Konferans alanında eduroam WiFi servisi bulunduğunu bildirdiler. Yola çıkmadan önce ne yapmalıyım?

Daha önce yapmadıysanız, Bilkent’ten ayrılmadan önce mobil cihaz(lar)ınızın eduroam ayarlarını Bilkent’teyken yapmanızı öneririz. Bu ayarlarla Bilkent’teki eduroam servisine bağlanabilirseniz gittiğiniz yerde de aynı şekilde bağlanabilirsiniz.

Q: Yakında bir başka üniversiteye ziyaretçi olarak gideceğim. Mobil cihazıma o üniversitenin ayarlarını mı yüklemem gerekiyor?

Hayır! Cihazlarınızda Bilkent ayarları yüklü olmak zorunda!

Q: 21555558 numaralı lisans öğrencinizim. eduroam kullanıcı adı olarak 21555558@ug.bilkent.edu.tr giriyorum ama herhangi bir eduroam ağına bağlanamıyorum.

eduroam kullanıcı adı olarak 21555558@bilkent.edu.tr kullanmalısınız. Lütfen “ug.” karakterlerini silip tekrar deneyin.

Q: Benim telefonum ve/veya işletim sistemim kurulum paketleri listesinde yok! Bu durumda eduroam kullanamayacak mıyım?

Belki kullanabilirsiniz. Telefonunuz eduroam’un gerektirdiği protokolleri destekliyorsa ayarlarınızı elle yapmayı deneyebilirsiniz. Elle ayar yapmanız için gereken bilgileri burada bulabilirsiniz.

Q: Bilkent ile ilişiğim daha geçen hafta silindi. e-posta adresimi hala kullabiliyorum ama eduroam ağlarına bağlanamıyorum. Neden olabilir?

eduroam hesabınız sadece Bilkent mensubu olduğunuz süre içinde geçerlidir. İlişiğiniz kesildiği anda eduroam hesabınız da kapanmış olur.

Q: Bilkent’ten uzakta olduğum zamanlarda kampüs kaynaklarından yararlanmak için VPN kullanıyordum. Bu eduroam sınırlı kaynaklara erişim sorununu da hallediyor mu?

eduroam ile yabancı bir kurumda WiFi bağlantısı yaptığınızda cihazınız o ağın bir parçası olur. Eğer Bilkent’e sınırlı kaynaklara erişmeniz gerekiyorsa gene VPN bağlantısı yapmanız gerekir.